Zuid Afrika 2024

4 januari 2024 - Kaapstad, Zuid-Afrika

04-01-2024: We werden pas om 09.15 wakker, zal wel nodig geweest zijn! Na een lekker ontbijtje wordt de auto weer voorgereden en vertrekken we richting Blouberg, het is intussen al 31 graden! Net voor Bloubergstrand komen we langs Lagoon Beach, een stuk lagune waar het zeewater een stuk rustiger is, zie foto. Na het maken van de foto gaan we toch door naar Bloubergstrand, dat staat bekend om het kitesurfen. Prachtig wit strand, waar het ook niet druk is en het water is ook steenkoud omdat het net aan de andere kant van de berg ligt. Na een strandwandeling strijken we neer bij een koffietentje en na onze bestelling krijgen we te horen dat ze geen koffie kunnen serveren vanwege de loadshedding. Dat is de favoriete ‘sport’ in Zuid Afrika, het afsluiten van de electriciteit! Dus we bestellen maar 2 flesjes water. Zien we even later dat bij de buren een heerlijke cappuccino is wordt geserveerd! Eh die snappen we niet… net op het moment dat we bij de buren willen aanschuiven komt ze vertellen dat de loadshedding voorbij is en komt ook onze cappuccino. We kijken nog een tijdje bij het kitesurfen, het is hier maar 20 graden. Prachtige appartementen te koop, Ocean Beach en Dolphin Beach. Bij de lagune ligt ook een klein complex, Woodbridge Island, alwaar je komt door letterlijk een houten brug over te gaan. Daarna rijden we naar Camps Bay, echter is daar geen plek meer te krijgen. We hebben het nog nooit zo druk gezien, dit komt door de schoolvakantie. Allemaal Zuid Afrikaanse families met kids die een dag naar het strand gaan. Wel heerlijk om mensen te kijken! Intussen is het 31 graden. We rijden dus door naar Chapmans Peak en lunchen bij het hotel daar, zitten goed op de veranda met uitkijk, altijd leuk om te zien wat er allemaal voorbij komt! We besluiten naar het strand hieronder te gaan, alwaar het een stuk rustiger is. Het water is hier ook minder koud zodat we lekker kunnen splashen en afkoelen. Hoewel het ruim 33 graden is, voelt het niet zo door de wind. Omdat dit verraderlijk kan zijn (verbranden) blijven we maar zo’n anderhalf uur. Op de parkeerplaats loopt een venter met leuke souveniertjes en kopen we een kerstboompje gemaakt van mini kraaltjes. We zijn al op verschillende plekken gaan ‘jagen’ voor een olifant voor Evy & Bob, zoeentje als wij ook hebben. Tot nu toe helaas, maar we houden vol!  Eond 17.30u rijden we terug richting hotel, het is dan nog 32 graden. We doen een frisdrankje in de bar van het hotel, thirty ate, naar het huisnr 38! Dan gaan we ff douchen, al het zand van ons afspoelen en rijden we naar V&A Waterfront alwaar we bij Ginja gaan eten. Dit zit net im de hoek bij het Anker, die Belgische tent. In het winkelcentrum nog een paar slippers gescoord want de teenslippers die ik bij had, daar jon ik niet mee lopen! Daar maak ik nog wel iemand anders blij mee. Dat is hier overigens al snel, want er is armoede genoeg. Ik had vanochtend bij het ontbijt 2 flapjacks meegenomen in een servet, die heb ik afgegeven aan een invalide man die aan het bedelen was. Hij kwam wel 2x dankjewel zeggen zo blij was hij. Geld geven doen we niet, want dat gaat meestal ip aan drank en drugs, maar eten neem ik altijd mee om weg te geven. Zo, dat was het weer voor vandaag!

1. Bob & Arianne:
    4 januari 2024
    Dat is genieten claudia en jules! Leuk om te lezen en te zien, geniet samen iedere minuut, ben voorzichtig! Wij zijn nu nog in ons huis in sisteron en gaan zaterdag naar huis, ook wij enorm genoten, dikke kussen voor claudia:)
  2. Paul:
    5 januari 2024
    Wat een prachtige manier om 2024 te starten! Geniet ervan en op naar een mooie trip voor jullie. Groetjes Paul
  3. Mieke:
    5 januari 2024
    Mooi verhaal. Leuk om jullie te volgen. heel veel plezier. groetjes Mieke
  4. Niels:
    Veel plezier!!!