Afscheid nemen

6 december 2018 - Tilburg, Nederland

Onze laatste ochtend is aangebroken. Om het af te leren doen we toch nog een ochtend drive en staan we om 04.30 uu alweer onder de douche. Het is hier 1 uur later dan in Nederland, dus voor ons biologisch systeem is het eigenlijk 03.30 uur. Ben benieuwd of we daat straks thuis iets van gaan merken. Het is ons vanochtend weer gelukt om de leeuwen te vinden. Vannacht rond 02.00 uur hoorden we eerst een hyena en vlak daarna de leeuwen. Big boy ligt lekker in het ochtendzonnetje uit te rusten. Onderweg komen we een flinke rockmonitor (hagedis) tegen aan de kant van de weg, hij is helaas dood. Zo te zien is er iemand (per ongeluk hoop ik) met een jeep overheen gereden. Gisteravond hebben we de groep leeuwen gevolgd die op lad gingen en dan zie je hoe relaxed deze groep eigenlijk is. Er waren 3 welpjes die helemaal achterop raakten, maar daar maakte niemand zich druk om. Ze speelden constant onderweg. Na het ontbijt pakken we onze koffers in, doen nog een bakkie en dan moeten we helaas alweer afscheid nemen. Wat vliegen die dagen toch om! Het is altijd moeilijk om hier weg te gaan. De rit naar Joburg is goed verlopen en we rijden daar nog ff naar onze favoriete Italiaan voor een klein hapje. Daarna gaan we de auto inleveren. Gelukkig konden we die bij Toro Yaka enigzins fatsoeneren; ik heb nog nooit een auto zo onder het zand en stof gezien. We hebben minstens een kuub zand verwijderd! De terugreis is prima verlopen alleen wat weinig geslapen omdat de stoelen niet echt goed zaten. De zitting was te kort voor onze benen en die liep ook wat af naar beneden, heel raar. In Parijs kwamen we natuurlijk aan de andere kant van het vliegveld aan waardoor we met een trein naar de volgende gate moesten. En dan kom je thuis en moet je weer gewoon boodschappen doe, wassen etc. Zo raar dat je in een paar uur in een compleet andere weteld bent. Gelukkig mogen we in januari al terug!

1. Leo en Hannie:
    7 december 2018
    Hé luitjes, fijn dat jullie genoten hebben. Was leuk om julle reisverslagen te lezen. Groetjes, Leo en Hannie