Zuid Afrika 2024

3 januari 2024 - Kaapstad, Zuid-Afrika

03-01-2024: Gisteravond bleek de bar in het hotel nog open te zijn, dus gauw nog een koel wit wijntje gepakt. Daarna in bed gedoken. Na toch wel een plaknacht een lekker frisse douche genomen en ontbijtje genuttigd. Na het uitchecken de shuttle terug naar de luchthaven en daar de auto opgehaald. Tot onze verrassing kregen we een updgrade, dus nu een hogere suv. Tomtom aangesloten en naar Houtbaai gereden. Daar vonden we een heel leuk koffietentje waar ze hun eigen bonen roosteren. Lekker stukje carrotcake samen gedeeld, want de porties zijn hier XXL! Aan het strand was het echt druk, het is hier natuurlijk zomervakantie! Langs de marina gewandeld en daar zagen we de vaste ‘bewoner’, een dikke pelsrob, die daar altijd rondhangt en waarmee je op de foto kunt. Krijgt hij een visje en soms plonst hij de zee in om een rondje te zwemmen. Langs de kade stonden diverse kraampjes met de ‘usual shit’ aan toeristische dingen te koop. Bij restaurant de Lookout lekker geluncht. Wat ik altijd heel leuk vind zijn de Afrikaanse woorden; zo is ‘slow’ hier ‘stadig’! Vervolgens zijn we naar het Grand Daddy Boutique Hotel gegaan in centrum Kaapstad, alwaar we 4 nachten verblijven. We zetten de auto even voor de deur omdat we nog niet weten waar te parkeren. Er komt meteen iemand om met de koffers te helpen en de auto wordt netjes voor ons weggezet, we hoeven maar aan te geven hoelaat we hem weer nodig hebben, dan halen zij hem weer op en zetten hem voor de deur, da’s service! De kamer is erg netjes en vooral heerlijk koel. Nadat we alles op z’n plekje hebben, gaan we te voet de stad in. We kennen het nog van vorig jaar en komen weer op het pleintje waar een markt is. Daar drinken we ergens wat om toch weer even af te koele , het kost meestal een dag om aan de temperatuur te wennen, 30 graden is dan ineens best warm. ‘S avonds gaan we dineren bij rooftopbar Cloud 9 aan de Kloof Neck Road. Dat zit in het Cloud 9 hotel op de bovenste verdieping en dan nog een trap naar boven. Het uitzicht op de Tafelberg en over de stad is geweldig! We zien de kabelbaan als een miniatuurtje tegen de Tafelberg omhoog gaan en langzaam gaat de zon onder. Onder het genot van een glaasje wijn en lekker eten brengen we hier de avond door. Wat wel jammer is, is dat de wijn die we wilden er niet was en vervolgens bleek dat het kaasplateau wat we als dessert wilden er ook niet was! Nou ja, met zo’n uitzicht zeuren we niet… Vandaag redelijk bijtijds ons bedje in, want je merkt toch wel dat het een kort nachtje was.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reiner Brink:
    Great….
  2. Kees:
    3 januari 2024
    Nou, de kop is eraf, de koffie was weer bruin, de muffins verleidelijk en bij dat prachtige uitzicht een verleidelijke sushi. Jullie zijn weer “ thuis”
  3. Jolanda Graumans:
    3 januari 2024
    Wauw, ik wist niet dat jullie weer naar Zuid Afrika gingen.... Het ziet er weer super uit! Enjoy 😘