Zuid Afrika 2024

2 januari 2024 - Schiphol Airport, Nederland

02-01-2024: Om 06.30 uur brengt buurman Kees ons naar Schiphol. Daar leveren we eerst de koffers in en dan vlot naar de security check. Naast ons staat een jong gezin met een zoontje. Die kan uiteraard niet in het rontgenapparaat, dus de securityman gaat voor het jongetje staan en vraagt hoe hij heet. “Tommie” klinkt het voorzichtig. De man hurkt voor hem neer en doet voor hoe hij zij armen omhoog moet doen om gefouilleerd te kunnen worden. “Nu jij” zegt hij en Tommie rent spontaan zijn armen in en geeft hem een knuffel! Wat een scheetje, de securityman kan er prima om lachen. Het is best druk op Schiphol en na een bakkie koffie lopen we op ons gemak richting de gate, daar hoeven we nog maar 10 minuten te wachten voor het boarden. Ben bloj dat we comfort-seats geboekt hebben, voor zo’n lange vlucht is wat extra beenruimte toch wel fijn. Ik had een glutenvrije maaltijd besteld, wat ‘vriendelijker’ voor mijn darmen. Nou die heb ik ook gehad, maar verwacht dan niet dat ze de rest, snacks en broodmaaltijd, daar ook op aanpassen, jammer dan! Boven Afrika is er regelmatig wat turbulentie, maar daar hebben wij gelukkig geen last van. Filmpje kijken, boekje lezen, rondje lopen, ff doezelen en je bent er alweer bijna. Hoewel we met bijna 45 minuten vertraging vertrokken door de drukte op Schiphol, is dat weer ingehaald met vliegen, dus komen we redelijk op tijd aan, lokale tijd 22.50 uur. Zoals altijd is er bij de douane op Kaapstad een rij van heb ik jou daar en doen ze maar 4 hokjes open voor paspoortcontrole, terwijl er wel 20 zijn! Meteen een goede ‘oefening’ in vertragen! Daarna lopen we direct naar het pick-up point voor de hotelshuttle, we logeren deze keer in Hotel Verde, echt stukken beter dan Road Lodge, daar komen we niet meer. Nette kamer, alleen het rare is dat we de airco niet kunnen regelen, dat wordt ‘centraal’ gedaan; houdt wel in dat het 28 graden op de kamer is, terwijl het buiten 20 graden is, iets klopt hier niet!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reiner Brink:
    Hé …. leuk. Gaan het weer volgen
  2. Nick lot Benthe Finn:
    Fijne vakantie, dat zal een hete nacht zijn. Geweest 😜
  3. Anneke:
    3 januari 2024
    Nou , het weer is in ieder geval veel beter dan hier😏
  4. Hannie:
    3 januari 2024
    Geniet ervan! Leuk om jullie belevenissen te lezen. Groetjes van ons beiden.
  5. Faust:
    3 januari 2024
    Leuk eerste bericht. 👍.. Ga de komende verhalen zeker weer lezen!
    Veel plezier en fijne vakantie in SA..
  6. Ferry&Angelie:
    4 januari 2024
    Nog de beste wensen en een hele fijne vakantie toegewenst. 🌞👍🙏
  7. Peter:
    4 januari 2024
    Leuk dat ik jullie mag volgen!
    Bedankt voor de uitnodiging!
    Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!
  8. Henriette:
    4 januari 2024
    Fijne vakantie! Leuk om je te volgen.