Toro Yaka dag 3

3 december 2018 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vanochtend geen gamedrive omdat we naar Moholoholo gaan, een rehabilitation center voor gewonde en opgevangen dieren. Dus we hoeven ook niet zo vroeg uit bed en kunnen dus een beetje ‘uitslapen’! Uiteindelijk komt daar niks van terecht omdat ‘s nachts om 02.00 uur de electriciteit al uitvalt als gevolg van het heftige onweer. De regen daarentegen was wel weer goed voor de natuur. Hierdoor was het echter ook heel vochtig, wat de lucht zwaar maakt en als dan ook de airco uitvalt... Het was overdag 40 graden geweest, dus alles was aardig opgewarmd. Om 06,00 uur dus maar een verfrissende douche gepakt. Philip en Nina, een stel uit Zwitserland, gaat met ons mee. Het is hun 1e keer in Zuid Afrika, dus ze vinden het leuk om zoveel mogelijk te ontdekken. Het park is gespecialiseerd in grote vogels, zoals roofvogels en aasgieren. Daarnaast cheetah, leeuwen, hyena, wilde honden, honey badger en soms baby neushoorns. Er wordt goede uitleg gegeven waardoor ook duidelijk wordt dat deze dieren niet meer terug kunnen in het wild. ‘S middags heeft Jules geluierd aan het zwembad en Claudia genoten van een heerlijke massage. Daarna was het weer gamedrive en deze keer kwamen we al vrij snel Zulu, de zwarte neushoorn tegen. Ook nog een tijdje staan kijken hoe 3 olifanten samen een boom helemaal ‘klein’ maken. En hoe handig ze zijn om met hun slagtanden de bast van de verse wortels te strippen. Daarom duwen ze al die bomen om, de bast van die wortels is het meest sappig. Na nog een hele lading giraffes en zebra’s terugwaarts gegaan, alwaar ons in de boma van Toro Yaka een heerlijke braai stond te wachten! Morgen de laatste volle dag Toro Yaka, want woensdag moeten we alweer terug naar Johannesburg voor onze terugvlucht. Wat vliegt dat toch om die 2 weken!

1. Kees:
    3 december 2018
    Ja, vooral mooie dingen gaan voorbij eer je er erg in hebt.
    Maar ja, een boom, paar ballen en een vuurpijl verder... en dan is het al weer zover.
  2. Faust:
    4 december 2018
    Wederom genoten van al jullie verhalen (avonturen) en foto's. Alvast een goede en veilige reis retour.