Te triest voor woorden...

22 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteravond was hier een bosbrand, net aan de andere kant van de straat. Wij dachten nog er is iemand vuil aan het opstoken omdat we dit al een paar keer geroken hadden. Maar nu was het zo dichtbij. De eigenaar van het guesthouse kwam iedereen gerust stellen dat we geen gevaar liepen. Voor vandaag was er bewolking en regen voorspeld, wat hier ook echt broodnodig is. Helaas voor de natuur, maar gelukkig voor ons, hebben we niet meer dan 2 druppels kunnen tellen. Dus we hebben een prima dag gehad om erop uit te trekken. Licht bewolkt en niet te warm.

We hadden iets gelezen over een cheetah oureach bij Somerset, echter de website gaf niet veel informatie. Niets over entree, shows of iets dergelijks, dat vond ik al vreemd. Afijn daar aangekomen kon ik een glimp opvangen tijdens het parkeren en ik vreesde het ergste. Volgens mij is het een trieste bedoening zei ik tegen Jules. Kort gezegd er waren een aantal kooien die leken op grote kippenrennen, met gaas. En allemaal verwaarloosd en troosteloos. Op iedere kooi hing een bordje met welke dieren er zaten, bijv jackals, caracals en civets (katachtigen). Nou, volgens ons waren die dieren van ellende inmiddels overleden, want alle kooien waren leeg. We hebben alleen twee opgevangen zwerfhonden gezien, een paar kleine schildpadjes en 2 slapende stokstaartjes. Vervolgens kwamen we bij een kooi, daar zaten 2 cheetahs aan de lijn, die mocht je dan aaien en mee op de foto (voor veel geld uiteraard). Om te janken dus, zo diep triest! Zoiets zou verboden moeten worden... Compleet gedesillusioneerd zijn we binnen 5 minuten weer vertrokken.

Naar Kaapstad gereden en wat leuke winkeltjes in V&A Waterfront afgestruind. Lekker sushi gegeten bij Harbour House, wat uitkijkt over het haventje daar. Altijd bedrijvigheid en niets zo leuk als mensen kijken. Gelukkig kwam ik een daycare voor mannen tegen (zie foto), dus Jules daar achtergelaten, die pik ik later wel op!

De middag afgemaakt met onze laatste wijnproeverij voor deze vakantie, bij Delaire Graff. We hebben inmiddels heel wat wijnhuizen gehad, maar dit is toch echt onze topper! Qua locatie/sfeer, wijnen, eten en supervriendelijke en deskundige bediening. Echte must do als je ooit deze kant in gaat.

Hier op het terrein bij ons guesthouse blijkt ook een centrum te zitten voor autistische kinderen, het neuro diversity centre; heeft een goede reputatie. ‘S avonds in Franschhoek gegeten bij Foliage, zij hebben de meest aparte gerechten die ik hier ben tegengekomen en ook supergoed. We zullen de foto’ van het toetje nog toevoegen!

1. Cynthia:
    22 januari 2018
    Blij dat wij niet naar de Cheetah outreach zijn gegaan, tijd tekort.... meant to be? Blijven leuk die gekleurde beesten bij de Waterfront. Ik neem aan dat de gigantische kerstboom die er stond nu weg was?