Kaapstad, Zuid-Afrika

Een soort van ‘dierendag’ vandaag!

12 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na het ontbijt meteen aangereden naar Klapmuts, net boven Stellenbosch. Daar zit butterfly world, een prachtige vlindertuin. Ze hebben verder ook allerlei vogels, reptielen, schildpadden, stokstaartjes etc. In het tuincafe koffie gedronken uit een mok van het formaat zitbad! Waren we dus wel ff mee zoet, en dat voor nog geen 20 rand! Vervolgens doorgereden naar wijnhuis Spier waar ook het Eagle Encouter centrum zit. Daar hebben ze echt een mega collectie van uilen, allerlei soorten roofvogels, aasgieren en de Secretary Bird, de grootste vogelsoort die kan vliegen. Uiteraard een roofvogelshow bijgewoond, dat was echt prachtig, zie de foto’s. En inmiddels was de temperatuur weer aardig opgelopen, dus werd het tijd voor een ‘verkoelende’ wijnproeverij bij Delaire Graff, een paar kilometer verderop. Wij waren hier al eerder geweest, wisten dus dat het hier toppie is, echt een 5-sterren locatie! We zijn gegaan voor een collectie met een heerlijke rose, een chenin blanc, een fantastisch lekkere rode en daarna ter afsluiting een 20 jr oude port. De chenin kwamen ze zelf nog eens bijschenken en ze vonden toch dat we de andere, ook hele goede, rode wijn ook moesten proeven! Dus uiteindelijk hebben we voor de prijs van 3 zelfs 5 glazen op. En niet schrikken, dat kost maar liefst € 5,-! Da’s wel anders in Nederland. Uiteraard hadden we de wijn gecombineerd met een kaasplateau en een selectie charcuterie, jammie. Geheel voldaan, en met twee tassen wijn voor thuis, zijn we weer vertrokken. De dag afgemaakt met lekkere verse sushi, kan niet beter!

Tot morgen.

1. Rentia Krynen:
    12 januari 2018
    Zorg dat je niet teveel dronken bent je mist dan zoveel van je vakantie🤪!lol
  2. Cynthia:
    12 januari 2018
    Wat een gave foto’s! Heerlijk om te zien dat jullie zo genieten ❤️
  3. Golande:
    12 januari 2018
    Geen beter leven dan een goei!! Ziet er goed uit !
  4. Hannie en Leo:
    13 januari 2018
    Mooie vogels. Ziet er verder gezellig uit. In het nieuws wordt verteld over de droogte en dat er minder water is. Merken jullie er iets van?