Zuid Afrika 2024

23 januari 2024 - Tilburg, Nederland

23-01-2024: zoals beloofd het laatste verslag van het einde van onze reis. Toen we ingecheckt waren zijn we naar de KLM-lounge gegaan. Daar hebben ze lekkere relax stoelen en kun je eten en drinken bestellen wat je wilt. Er zijn tevens fijne cabines om jezelf op te frissen en om te kleden, je kunt er zelfs douchen. Het is in elk geval veel comfortabeler verblijven dan die rotstoeltjes bij de gates. En bij het boarden priority dus meteen als eerste het vliegtuig in. Daar worden we netjes ontvangen met een glaasje champagne. Na het opstijgen komen de menu- en wijnkaart. Na een heerlijk 3-gangen menu passen we de luxe stoel aan naar bedstand, sluiten de cabine en dan kun je ongestoord slapen, met een echt kussen en een gestikte deken, niet zo’n vies pluizig ding! Omdat we de hele reis kopwind hebben, betekent dit veel turbulentie en is slapen ook wat minder door het ‘gehobbel’. We kunnen in elk geval wel prima rusten. Tegen 08.00 u word ik wakker en zet een filmpje op. Een uurtje later komen ze met warme doekjes om op te frissen en wordt het ontbijt gebracht, ook weer keuzemenu. Op Schiphol staan Evy & Bob ons op te wachten, ze zijn met mijn auto gekomen, zodat daar de bagage in past. Thuisgekomen gaat de koffer open en geven we hun het cadeau wat we voor hen hebben uitgezocht. Dan begint het ‘gewone’ leven weer: wasjes doen, boodschappen halen en mijn koffertje weer inpakken omdat ik morgenvroeg alweer naar Maastricht moet. Altijd jammer dat het vakantiegevoel weer zo snel verdwijnt. Gelukkig hebben we de mooie foto’s, filmpjes en herinneringen en kunnen we alvast onze volgende reis gaan plannen. De filmpjes zijn inmiddels toegevoegd!

Jouw reactie